Weekend trwa i w kuchni spędzać go nie będziemy!

W tygodniu mamy coraz mniej czasu dla siebie, dlatego z weekendu trzeba korzystać maksymalnie!

Ostatnio umieściłam przepis na obiad w 20 minut, który cieszył się zainteresowaniem. Tym razem podwoiłam czas i mamy obiad w 40 minut. Jest to przepis na dorsza z ryżem i warzywami.

Składniki na 3 – 4 porcje:

  • 400 g filetu z dorsza,
  • 100 g ryżu,
  • 1 cebula,
  • 1 papryka czerwona,
  • kilka pomidorków koktajlowych,
  • dwie garście liści jarmużu,
  • garść słonecznika,
  • koperek,
  • bazylia,
  • sól i pieprz.

Wykonanie:

Filet z dorsza myjemy, osuszamy i wykładamy do naczynia żaroodpornego. Nasmarowujemy olejem i przyprawiamy bazylią, solą i pieprzem. Dorsza pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180 stopniu przez 20 minut.

Ryż przygotowujemy, zgodnie z opisem na opakowaniu.

W między czasie cebulę i paprykę kroimy w kostkę. Pomidorki koktajlowe przekrywamy na połówki. Liście jarmużu wrzucamy do wrzątku i gotujemy przez 4 minuty.

Na rozgrzanej patelni podsmażamy cebulę, następnie dodajemy paprykę i smażymy, aż zmięknie, na sam koniec idą pomidorki koktajlowe.

Następnie dodajemy – stopniowo mieszając – pozostałe składniki w następującej kolejności: ugotowany ryż, jarmuż, słonecznik i upieczony, pokrojony na kawałki dorsz. Całość doprawiamy do smaku solą i pieprzem, posypujemy koperkiem.