Często zdarza się Wam jeść śniadanie w łóżku?

Przyznam szczerze, że mi bardzo rzadko. Przede wszystkim z tego względu, że po przebudzeniu, jak zwykle jestem spóźniona i moje poranki są w biegu. W weekend zresztą podobnie, szczególnie jak mam coś zaplanowane. Dlatego doceniam te dni, w których nie budzi mnie budzik i nie muszę zrywać się z łóżka.  Dodam jeszcze, że mój mąż nie toleruje jedzenia w łóżku, bo nie znosi okruchów, więc jedzenie w łóżku jest, co do zasady, zakazane ;-). Dlatego mam dla Was przepis na śniadanie bez okruchów i które da się zjeść w łóżku nawet mimo zakazów ;-).

Jaglanka z warzywami

 

Składniki:

  • 100 g kaszy jaglanej,
  • 1/2 czerwonej papryki,
  • 1/2 cebuli,
  • ząbek czosnku,
  • pomidor,
  • garść jarmużu,
  • garść czarnego sezamu oraz
  • pieprz i sól.

Wykonanie:

Kaszę jaglaną wsypujemy na dno garnka i delikatnie opalamy, następnie dolewamy dwa razy więcej wody, solimy i gotujemy do miękkości. Kasza ma być sypka. Zamiast opalania możemy też kaszę opłukiwać parę razy albo sparzyć – wszystko po to, żeby pozbyć się goryczki, która jest wyczuwalna w kaszy.

Cebulę i czosnek kroimy w kosteczkę i podsmażamy na masełku, jak zmięknie dodajemy pokrojoną również w kostkę paprykę. Na sam koniec dodajemy pokrojonego w kostkę pomidora. Całość mieszamy i przyprawiamy do smaku solą i pieprzem. W garnku nastawiamy wodę i do wrzątku dajemy posiekany jarmuż, gotujemy go przez około 3-4 minuty. Następnie dodajemy go do naszych warzyw, zaraz po tym ugotowaną kaszę. Całość mieszamy, w razie potrzeby doprawiamy do smaku i dodajemy czarny sezam.

Tak o to w 20 minut mamy przyszykowane śniadanie, które jest zarazem pyszne i mało pracochłonne i także nadaje się do zjedzenia w łóżku!