Poszukiwanie idealnej diety wciąż trwa. Niestety żyjemy w czasach, gdzie wszystko jest coraz bardziej zmodyfikowane i chcąc się odżywiać zdrowo trzeba włożyć w to trochę wysiłku.

Dieta Paleo to odpowiedź na coraz bardziej zmodyfikowaną żywność i zanieczyszczone środowisko.
 
O co chodzi w diecie Paleo?
Na pewnie nie o to, że mamy cofnąć się do paleolitu i jeść to, co wtedy ludzie. Paleo to styl życia, który jest bliski naturze. Spojrzenie na człowieka jak na całość, no to co je i pije, jak odpoczywa i jaką prowadzi aktywność fizyczną. Dieta Paleo to dieta możliwie najmniej przetworzona i jak najbardziej organiczna.
Dieta wyklucza zboża, cukier, rafinowane oleje, rośliny strączkowe oraz nabiał, a opiera się na warzywach i owocach, mięsie, rybach, jajach i orzechach.
Liczba i częstotliwość posiłków ma być instynktowna, czyli zależna od tego, co w swoim odczuciu potrzebujemy.
Więcej na temat diety Paleo możemy znaleźć w polskim przewodniku Poleo Iwony Wierzbickiej i Katarzyny Karus-Wysockiej. Książka składa się z części teoretycznej oraz praktycznej w postaci przepisów. Poniżej przepis na Halibuta w Pomidorach pochodzący z książki.
Halibut w Pomidorach

Składniki:

  • 2 filety z halibuta,
  • 250 g pomidorków koktajlowych,
  • przyprawy: 1/2 łyżeczki żółtej gorczycy, 3 owoce kardamonu, 3 ziarna ziela angielskiego, 1/2 łyżeczki kminku, sól,
  • 500 ml passaty pomidorowej,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 100 ml mleka kokosowego.
Wykonanie:
Przyprawy rozdrabniamy na proszek możemy w moździerzu lub możemy użyć do tego blendera.
Na patelni wrzucamy przepołowione pomidorki koktajlowe, dodajemy passatę, następnie czosnek wyciśnięty przez praskę i mieszkankę przypraw. Dolewamy mleko kokosowe i dokładnie mieszamy. Całość dusimy tak długo, aż pomidorki zrobią się miękkie. Wrzucamy halibuta pokrojonego na mniejsze kawałki i zostawiamy na ogniu przez ok. 5 minut lub do czasu aż halibut będzie gotowy do spożycia.
Przed podaniem posypujemy natką pietruszki lub koperkiem.