Weekend jest zdecydowanie najprzyjemniejszą częścią tygodnia, kiedy czas zwalnia chociaż na chwilę. Można sobie pozwolić na dłuższe wstawianie z łóżka, delektowanie się smakiem porannej kawy. W te dwa dni w tygodniu można też sobie pozwolić na wyjątkowe śniadanie, nie w biegu, nie w pośpiechu…tylko przy stole z bliskimi.
Weekend bez naleśników, to zdecydowanie nie prawdziwy weekend ;-). Owsiane naleśniki to nie tylko alternatywa dla bezglutenowców, ale też dla smakoszy. Zdecydowanie owsiane naleśniki biją smakiem te pszenne.
BEZGLUTENOWE (OWSIANE) NALEŚNIKI

Składniki na ciasto naleśnikowe (4-5 sztuk):
  • 1,5 szklanki bezglutenowej mąki owsianej (np. firmy Provena),
  • 1 szklanka mleka (ja użyłam bez laktozy),
  • 2 jajka,
  • szczypta soli oraz
  • olej do smażenia

Składniki na nadzienie:

  • serek śmietankowy typu Almette,
  • krem czekoladowy (np. Nutella),
  • ulubione owoce (ja użyłam bananów, kiwi i mandarynek).

Wykonanie:

W misce miksujemy mąkę, mleko, jajka i szczyptę soli. Po połączeniu składników, ciasto odstawiamy na około pięć minut. Ciasto stanie się dość gęste.
Na patelni podgrzewamy olej i wylewamy jedną chochelkę ciasta. Smażymy najpierw z jednej strony, tak długo, aż pojawią się małe pęcherzyki – wówczas naleśnik obracamy na drugą stronę.
Naleśnik smarujemy serkiem śmietankowym na to układamy plasterki bananów, przykrywamy drugim naleśnikiem, który smarujemy kremem czekoladowy i układamy plasterki kiwi i mandarynek!
Smacznego!